Yeni Nesil Türkiye: Gençlik Profili ve Beklenti Araştırmaları
Gençlerin sorunlarını, beklentilerini, değişen değerlerini, sosyal hayata ilişkin tutumlarını farklı disiplin ve metodolojileri kullanarak gerçekçi bir şekilde ortaya koyabilmek, aynı zamanda gençlerin değişimiyle yakından ilgili olan işletmeler, politika yapıcılar, sivil toplum kuruluşları gibi paydaşlar için de önemlidir. Bu proje Türkiye’de sosyal, siyasal, din, iş hayatı, aile profili, gelenek, kültür gibi birçok alanı etkileyip dönüştürebilecek potansiyele sahip yeni genç neslin sorunlarını ve beklentileri keşfetmeyi ve bu genç nesle ilişkin kapsamlı bir profil oluşturmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın hedef kitle kapsamı üniversite öğrencileri yoğunluklu olmakla birlikte, istihdam piyasasına katılmış veya henüz katıl(a)mamış gençlik profilini de içererek 29 yaş dâhil olan demografik yapıyı hedeflemektedir. Proje kapsamındaki araştırmalar açık-kapalı uçlu anket ve görüşmeler aracılığı ile tarama deseni çerçevesinde planlanmıştır.